Bezglutenowy Chleb Gryczany

Fitaris.pl / Przepisy  / Bezglutenowy Chleb Gryczany

Bezglutenowy Chleb Gryczany

liczba porcji: około 20 kromeczek

czas przygotowania: 2 dni „odpoczynku” + 1h wykonania 

 

SKŁADNIKI:

  • 500g kaszy gryczanej niepalonej
  • 2 łyżeczki soli himalajskiej
  • 2 łyżeczki czarnuszki
  • 3 łyżeczki wybranej przyprawy ( u mnie mieszanka z suszonymi pomidorami )
  • opcjonalnie inne dodatki

 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA: 

 

MASA NA CHLEB:

Kaszę gryczaną dokładnie płuczemy, aby woda była przezroczysta. Wkładamy do szklanego naczynia i zalewamy przegotowaną wystudzoną wodą – około 2 cm ponad poziom kaszy. Najlepiej jest zrobić to wieczorem i odstawić chleb na noc. Kolejnego dnia należy przemieszać kaszę i sprawdzić, czy nadal jest pod powierzchnią wody (gdyby tak nie było, należy uzupełnić brakujący płyn).  Tego samego dnia wieczorem odsączamy kaszę z nadmiaru wody. Blendujemy na „prawie” gładką masę, dodajemy przyprawy lub inne dodatki. Przekładamy do foremki i odstawiamy na noc do piekarnika.

 

PIECZENIE:

Chleb w foremce wkładamy do zimnego piekarnika (jeżeli wcześniej chleb już tam był, nie wyciągamy go) włączamy chleb na 180 oC góra/dół i pieczemy przez około 50-90 minut, do zarumienienia skórki.

Po wystygnięciu chleba, zajadamy się 🙂

Sara Mróz

Trener personalny oraz trener żywienia. Pasjonatka zdrowego stylu życia.

Brak komentarzy

Zostaw komentarz