Cukier – Biała Trucizna

Pierwszym i chyba najważniejszym aspektem zdrowego żywienia jest wykluczenie z codziennego jadłospisu bardzo powszechnie stosowanego i nadużywanego „narkotyku” jakim jest cukier. Oprócz kojarzonej z nim przez zapewne połowę społeczeństwa otyłości, sieje spustoszenie w całym organizmie przyczyniając się do powstawania wielu innych poważnych chorób, z których nie zdajemy sobie sprawy.

Jeżeli coraz częściej skarżysz się na różnego rodzaju dolegliwości, takie jak: brak odporności, zmęczenie, otępienie, problemy z pamięcią, problemy z wątrobą oraz inne, powinieneś szybko zejść na ziemię i sprawdzić, co jest tego przyczyną, zaczynając właśnie od pozbycia się cukru z codziennego menu.

 

Czym jest cukier i jaką truciznę w sobie skrywa?

Jego skład to prawie w 100% sacharoza, czyli dwucukier składający się z cząsteczki glukozy oraz fruktozy. Nie ważne, czy jest to zwykły cukier biały czy brązowy – skład pozostaje prawie ten sam. Oprócz tak naprawdę innego koloru oraz złudzenia w postaci kupna lepszego produktu z powodu prawie 3 krotnie wyższej ceny, oba produkty zawierają w 99% sacharozę. Cukier brązowy jest po prostu cukrem nierafinowanym, co daje mu minimalną przewagę, dzięki zachowaniu w swoim składzie małych ilości składników odżywczych. Jednak krótko mówiąc ŻADEN cukier, nie będzie Twoim sprzymierzeńcem.

Pewnie na tym etapie jeszcze nie wiesz, jak może on wpływać niekorzystnie na Twoje zdrowie… ale zaraz spróbuję Ci to wyjaśnić.

W związku z tym, że cukier pozbawiony jest prawie w całości substancji odżywczych: białek, witamin i minerałów. Pierwszym jego niekorzystne działanie ukazuje się już na poziomie złego, niekompletnego metabolizmu, który skutkuje powstawaniem kwasu pirogronowego. Ten z kolei w skrócie mówiąc zatruwa nasz mózg, dlatego między innymi tzw. mgła mózgowa jest dość częstym występującym objawem. Kolejny bardzo ważny aspekt to narządy wewnętrzne, np. wątroba, w której nagromadzony nadmiar glukozy powoduje jej powiększenie, upośledzając działanie. Co dalej?Powstawanie cukrzycy typu II. Poprzez ciągłe przyjmowanie wysokokalorycznych przekąsek, ciast lub czystego cukru, trzustka zmuszona jest do produkcji większej ilości insuliny, aby poradzić sobie z glukozą. Schemat jest prosty, ciągłe powtarzanie tego samego i dodatkowa praca trzustki w końcu musi ją zmęczyć. Co się dzieje? Upośledzenie jej działania! I tutaj już zaczynają się coraz większe problemy. Brak koncentracji, rozdrażnienie lub ostatnio coraz częściej pojawiająca się agresja u dzieci? To wszystko za sprawą cukru, który działa na mózg jak zwyczajny narkotyk, zmuszając go do pewnych zachowań. A im więcej tego dostarczamy, tym łaknienie także wzrasta. Uzależniamy się popadając w coraz większą otyłość, pogarszając pracę swoich narządów i wyniszczając organizm.

 

Nadal nie wierzysz? 

 

 

To jeszcze inne problemy jakie powoduje cukier w organizmie człowieka:

  • wahania cukru we krwi
  • zmiany nastroju, problemy z koncentracją
  • uszkodzenia układu odpornościowego
  • próchnica zębów
  • agresja, napady złości u dzieci

To jednak tylko niektóre z objawów. Często jego działanie jest wielopoziomowe a dysfunkcja jednego narządu powoduje problem drugiego zaczynając niekończącą się drogę problemów.

 

Co możesz z tym zrobić? 

Detoks! 

Nie jest to jednak takie proste, często nie jesteśmy w stanie zrobić tego z dnia na dzień, ponieważ człowiek uzależniony od cukru, będzie czuł się bardzo źle. Dlatego w skrajnych przypadkach należy to robić wolnymi krokami, z dnia na dzień, zmniejszając dawkę spożywanego cukru. Przy czym należy pamiętać o jednej bardzo ważnej kwestii. Odstawienie cukru nie wiąże sie tylko i wylaczenie z wyrzuceniem kostek cukru, badz tego w saszetkach. Co z batonikami, jogurtami owowocywi i innymi przekąskami, które często są dość mocno naładowane cukrami? No tak! O tym niestety sie zapomina, dlatego poczyniając pierwsze kroki zastanówmy sie, co musimy zmienić, aby poprawic komfort życia i zdrowie.

 

Kroki!

Jeżeli jesteś cukrowym maniakiem i życie dla Ciebie bez niego nie istnieje, za pewno oprócz cukru w postaci kryształków, zjadasz go także w innych produktach. Pierwszym krokiem więc jest eliminacja zwykłego cukru, kolejnym natomiast USUNIĘCIE GO Z ŻYCIA!

Dla pewności lista produktów, w których raczej go znajdziesz:

  • słodkie przekąski
  • ciasta, desery
  • kolorowe napoje, soki
  • lody
  • jogurty
  • większość produktów jakie można kupić w supermarketach czy sklepach – czytajcie etykiety!

 

Jak sobie poradzić na początku – zastępniki cukru:

  • ksylitol
  • erytrol
  • stewia

Jest to dobra alternatywa, jednak przestrzegam przed stosowaniem i nadużywaniem każdego rodzaju słodzika. Dzienne zapotrzebowanie na cukier powinno być zaspokojone z owoców  – to w zupełności wystarcza.

 

Podsumowując:

Moim zdaniem, z powodu braku wskazań co do pozytywnego wpływu cukru na stan człowieka, natomiast potwierdzenia jego negatywnego wpływu na organizm ludzki powinno się go całkowicie wykluczyć. Po co nam coś, co w żaden sposób nie wpływa na nas korzystnie?

Zacznij detoks, a sam/a przekonacie się, że stan zdrowia ulegnie znacznej poprawie. Oczywiście nie od razu – organizm potrzebuje czasu, aby się zregenerować…

Powodzenia! 🙂

 

Sara Mróz

Trener personalny oraz trener żywienia. Pasjonatka zdrowego stylu życia.

Brak komentarzy

Zostaw komentarz