Fit Pizza na Bezglutenowym Cieście

Fitaris.pl / Przepisy  / Fit Pizza na Bezglutenowym Cieście

Fit Pizza na Bezglutenowym Cieście

liczba porcji: 4

czas przygotowania: 1h

 

SKŁADNIKI:

  • 260g mąki gryczanej
  • 190g oleju kokosowego
  • łyżka proszku do pieczenia
  • 0,5 szklanki mleka roślinnego
  • przecier pomidorowy
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżeczka bazylii suszonej + kilka świeżych listków
  • dowolne dodatki (u mnie: kiełbasa, boczek, rukola, pomidory, cebula)

 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA: 

Mąkę, proszek, cukier przesiekać z olejem kokosowym. Dodaj mleko i energicznie połączyć składniki. Całość wstawić do lodówki na ok. 1h. Po tym czasie, wypełniamy formę na tartę ciastem, które targamy w kawałki. Pamiętaj aby wyłożyć boki foremki ciastem. Wkładamy do nagrzanego w 180OC piekarnika i pieczemy do zarumienienia się ciasta (35 minut).

 

SOS POMIDOROWY NA SPÓD:

Przecier pomidorowy (3 łyżki) mieszamy z suszoną bazylią i przeciśniętym czosnkiem.

 

CAŁOŚĆ:

Gotowe ciasto rozwałkowujemy na okrągło, wykładamy na papier do pieczenia i wkładamy do rozgrzanego piekarnika w 180 oC na 10 minut. Po tym czasie wyciągamy pizzę z pieca i smarujemy sosem pomidorowym. Na to wykładamy wszystkie składniki i wkładamy do pieca na około 15 minut – do momentu, kiedy brzegi ciasta będą wypieczone.

Idealna na wieczór we dwoje 🙂

Sara Mróz

Trener personalny oraz trener żywienia. Pasjonatka zdrowego stylu życia.

Brak komentarzy

Zostaw komentarz